Totaal aantal pageviews

donderdag 6 mei 2021

Italie

Na een rit van z'n 1400 kilometer met een overnachting in het Duitse Kempten en een lunch afspraak aan het Gardameer zijn we gistermiddag aangekomen op camping Casavio in Cavallino-Treporti aan de Adriatische kust.

Maar voor het zover was hebben we eerst een Covid Test moeten doen net over de grens bij Venlo waarna we binnen 15 minuten de uitslag per mail binnen hadden maar gelukkig waren ze allebei negatief en konden we onze reis vervolgen naar Kempten een plaats waar we vorig jaar ook al overnacht hebben z'n 30 min van de Oostenrijkse grens. We hadden een prima hotel midden in de stad met langs het hotel een Brauhaus waar we gelukkig eten konden afhalen want hier is alles dicht zowel de winkels als de horeca een heel verschil met de vorige keer toen we daar waren en alles gewoon open was maar over het eten hadden we geen klagen ;-)
de foto zegt genoeg lijkt mij ondanks afhaal. S morgens vroeg zijn we om 07.30 uur via de Fernpass naar het Gardemeer gereden. De Oostenrijkse Douane aan de grens zwaaide vriendelijk naar ons en we mochten zonder controle doorrijden. Na een bijzonder mooie rit kwamen we aan de Italiaanse grens waar niemand leek te staan maar niets was minder waar z'n 20 kilometer in Italië bij de eerste tol poortjes stond een agent vier tolpoortjes bij te houden op buitenlanders dus we werden half gecontroleerd we moeten onze
paspoorten laten zien en hij vroeg hoelang we in Italië bleven omdat er al veel volk achter ons stond bij de tolpoortjes en er bij de andere poortjes ook al weer buitenlanders zich aandienden had hij geen tijd om nog naar onze test uitslag te vragen helaas.

Na een lunch stop met het regioteam aan het Gardameer zijn we begonnen aan de laatste 2 uur naar camping Casavio. Vanmorgen om 08.00 uur hebben we een vrachtwagen moeten lossen vol met tent
spullen bij het regioteam van de Adriatische kust die we van de week met onze bus weer uit mogen rijden over de verschillende campings. Voor nu zijn we 15 tenten aan het bouwen op camping Casavio en morgen gaan we 32 tentframes opbouwen op camping Sant Angelo om zo het voorwerk te doen voordat onze Bulgaarse collega's komen helpen van de week.

1. Dus op een test helemaal naar Italië. Geen quarantaine verplichtingen?